Döden 24/7

Jag har tänkt mycket på döden på sistone (ingen fara, jag har inga såna tankar) och jag har typ känt av den en del på sista tiden (dels för att jag jobbar på äldreboende och sen för att en kompis mormor dött).

Här är lite tanker som jag har haft som jag har skrivit ner...




 Har ni någon gång tänkt på att händelser formar oss
och påverkar oss mer än
vad man vill erkänna?

Att något jobbigt och plågsamt
kan ta två riktningar.

Den ena är att vi väljer att göra något positivt
och bra för både oss själva och andra.

Och den andra vägen är mer negativ och självdestruktiv
som kan skada oss något enormt och
framför allt
skada dem vi älskar?

Tänker vi någon gång på det?

Jag har efter all skit, alla mardrömmar och
annat som jag varit tvungen att gå
igenom insett att man har ett val...

Att man faktiskt kan välja saker.
Visst ett barn som blir misshandlad
eller bli våldtagen väljer inte det själv.

Det jag menar är att man kan välja
hur det ska påverka en
och hur det ska
påverka ens framtida liv...

Kommentera här: