2 - 0 i matcher, fortsatt fördel Aik

I går så spelade HV71 borta mot AIK på Hovet och åter igen så vann AIK, men denna gång med 3 - 0. Håve lyckades inte ens spräcka nollan på Fasth (AIKs målvakt). Det kanske är bättre om Håve byter målvakt, de har ju inte så mycket att förlora på de. Andersson i all ära, en grymt bra målvakt, men varför inte ge Daniel Larsson som ändå varit förste målvakt under hela säsongen en chans att visa vad han går för i slutspel? Just nu måste de i alla fall försöka. Men samtidigt som jag är orolig för att min mardröm kan slå in (att Håve åker ut i kvarten) så vet jag att de har vänt såna här lägen till sin fördel och gått vidare. De gjorde la det förra året vid nåt tillfälle om jag inte minns helt fel. Men det är ju inte bra att börja ett slutspel så här, något händer i HV71, vad vet jag inte, men det jag vet är att vad det än är så är det inte bra för laget. Men Håve har en ny chans hemma i Kinnarps på fredag och de måste vinna den för att orka kämpa vidare. Det är nästan på liv och död nu, dessutom så vill jag inte gå hemma och bli retad av en aikare att AIK slog ut Håve, det skulle vara det värsta. Men jag kan lova att om Håve går vidare till semin så kommer jag inte reta aikaren (eller lite måste man ju, haha).


Andreas Andersson


Daniel Larsson


Btw, sitter just nu på Waynes och väntar på att min lillasyster ska komma. Hon är nog på väg hit nu tror jag, tänkte svänga förbi Teknikmagasinet med sen och köpa ett par nya hörlurar, kör just nu med headsetet som man fick med telefonen och den är inte den bästa om man vill lyssna på musik.

Men ni får ha det bra tills senare!
Puss på er!




ps. bilderna är från aftonbladet.se & jnytt.se

Kommentera här: