Hejdå Jönköping!

Nu åker jag i från mitt kära Jönköping igen och jag är rätt ledsen över det. Jönköping är mitt hem, min själ, min borg och jag kommer sakna staden varje sekund som jag är ifrån den. Visst jag var kanske inte så mycket nere i city och så vidare den här gången, men för min del så är det inte det som är meningen och inte alltid det som behövs. Snart åker jag förbi Kinnarps Arena och det är där mitt hjärta är! Vilket delvis för mig till de jag hade tänkt prata lite mer om!



Ni vet ju att det har gått lång tid mellan mina inlägg och så ibland, samt att jag ibland haft svårt att veta vad jag ska skriva om. Men nu vet jag vad jag ska fokusera mest på eller försöker göra med den här bloggen. Jag ska göra den till en hockeyblogg!!!!! Hockey är något jag kan en hel del om (men inte allt, jag lär mig fortfarande) och något som jag verkligen älskar. Jag kommer då skriva en hel del om HV71 förstås, men även om de andra lagen, NHL, svenskarna i KHL och andra ligor där ute i världen. Samt lite allmänt om svensk hockey, som allsvenska och de serierna under. Jag kommer försöka att gå på så mycket hockey som jag kan. Vare sig det är elitserie hockey eller HV71 som spelar. Jag känner redan glädje nu när jag berättar det för er, känner att det här kan vara grejen, för hur många tjejer vet ni som bloggar om ishockey? Nej, just de! Men givetvis så kommer jag ju inte överge det jag skrivit om tidigare, som det med veckans citat, min träning, tyngdlyftning och så vidare. Men mer om hockey kommer det bli. Shit, jag känner mig verkligen peppad på det här!!! Skulle kunna sitta här och skriva hur mycket som helst om det nu, men det ska jag inte göra. Utan nu ska jag se nåt avsnitt av Gossip Girl, äta lite yoggi, surfa runt och sen vid halv sju gå in på Sveriges Radios hemsida och lyssna på FBK - HV71 matchen som spelas i Löfbergs Lila Arena i Karlstad i dag kl 18.30. Det ska verkligen bli riktigt intressant det här! Ska även lägga in en ny profilbild på mig här och även försöka ta tag i det här med min design på bloggen, ska se om jag kan få en hockey touch på det hela!

Bye, bye Jönköping, men om allt går som det ska så ses vi i april igen och firar att guldet är i Jönköping!!!!

Kommentera här: